lørdag 24. november 2012

Høytlesing på Askøy Folkebibliotek, del 2

I dag har jeg vært med på lokalbibliotekets juleverksted. 15 glade og spente barn med foreldre var på plass kl 12.00. Først lagde barna flotte julekort og julepynt, og i pepperkakepausen var det min tur :-)

Skranken på biblioteket
 Jeg begynte med å spørre om det var noen som gledet seg til jul.
"JAAA".

"Er det fordi da blir det kanskje snø?" - spurte jeg.
"Nei", svarte de.

"Er det fordi da får dere mye snop?"
"Nei!"

"Er det fordi da skal vi synge fine julesanger?"
"Nei!"

"Hva er det dere gleder dere til da?"
"JULEPRESANGER!!"

En del av barna hadde allerede skrevet ønskeliste, og gitt den til mamma eller pappa for at de skulle gi den videre til Julenissen.

Etter denne lille praten med barna leste jeg høyt fra "Julenissen og ønskelistene som forsvant". Barna fikk omtrent halve fortellingen som smakebit, og hadde mange ideer for hva som kom til å skje videre.

Det var en kjekk stund, og en fin debut for meg som "høytleser". Jeg håper og tror at også barna koste seg, og at de nå ønsker å finne ut hvordan fortellingen ender....

2 kommentarer:

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...