fredag 5. september 2014

Skrivekurs med krimforfatter Chris Tvedt

Snart er det tid for Forfattersleppet i Bergen. Dette er en litterær festival for forfattere bosatt på vestlandet, og det er mange spennende aktiviteter på programmet.

En av disse er et skrivekurs med krimforfatter Chris Tvedt. Hittil har jeg skrevet barnebøker (julenissebøkene), og kjærlighetsnoveller (e-boken Drømmende noveller), men nå skal jeg få et innblikk i hvordan man skriver kriminalromaner. 

På kurset håper jeg å få lære noe (mye!) om:

  • Hvordan plotte en forbrytelse
  • Hvordan bygge opp en sterk og karismatisk helt som skal løse forbrytelsen
  • Hvordan ha "driv" hele veien slik at leserne henger ved hvert eneste ord
  • Hvordan få til en uventet vri på slutten som gjør at leseren etterpå tenker: "Ja, selvfølgelig var det slik det hang sammen. At jeg ikke så det!"

Det er store forventninger, og jeg gleder meg også stort! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...