torsdag 23. oktober 2014

Egenkomponert julesang

Sang og musikk har alltid vært en stor del av mitt liv. Som barn og ungdom sang jeg i kor, fikk undervisning i piano, og spilte tverrfløyte i skolekorpset. 

I voksen alder har jeg ikke klart å prioritere sang og musikk så mye som jeg skulle ønske. Derimot har jeg valgt å bruke tid på å skrive bøker og noveller, og innimellom dukker det også opp en melodi eller tekst i hodet mitt som jeg bare jobbe videre med, og lage en sang av.


Nå som min tredje julenissebok er i trykken har jeg "børstet støv" av en julesang jeg skrev og spilte inn i et hjemmestudio for rundt 10 år siden. Da sangen var ny hørte barna og jeg mye på den før jul, og jeg husker at vi danset rundt i stuen mens vi sang for full hals (føler meg litt gammel her jeg sitter og mimrer!)

Jeg legger sangen ut når "Julenissen og gaven som var til overs" er klar; kanskje andre barn også kan få glede av å høre den i førjulstiden :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...