tirsdag 3. juli 2012

Ferie og skrivetur

Jeg er tilbake etter en fantastisk fin og avslappende ferie på vakre Rhodos, eller Rodos, som det står på skiltene der borte. En uke var barna der sammen med meg, og en uke var jeg alene. Begge deler var flott på hver sin måte.

Jeg på solsengen, og min sønn i bassenget
Den første uken var varm og solrik, og vi var konstant i bassenget for å kjøle ned. Vi svømte, og kastet ball til hverandre, og barna fant spesielt stor glede i å velte meg av flytemadrassen.

Vi kjørte i greske busser og drosjer, spiste gresk mat, og ble spist av greske moskitoer. Akkurat det var ikke fullt så festlig, men utstyrt med spray og gele fikk vi til slutt overtaket på dem!

Bylyder ble byttet ut med sikadenes høylytte sang, og sokker ble et fremmedord som jeg måtte lære meg på nytt da jeg kom hjem.

Min datter i solnedgangen
Den andre uken - som også var særdeles varm og solrik - var min skriveuke. Jeg jobbet en del med både plotting og skriving, men ikke så mye som jeg hadde planlagt. Det var vanskelig å motivere seg til å skrive når solen skinte så fint, og bassenget lokket så veldig! Men i mitt "forsvar" leste jeg fem bøker, og er blitt gyllenbrun - noe som gjør underverk for både velvære og inspirasjon!

Boklesing på Rodos

Det var godt med ferie, men det er også bra å være i normal gjenge igjen. Plenen - som jeg klippet like før vi dro - har vokst seg høy og frodig, og ugresset har fått boltre seg fritt i mitt fravær. Det må jeg gjøre noe med.

Efkaristo Rodos, jeg kommer gjerne tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...