mandag 5. november 2012

Julenissens slede

Det er fremdeles jul det går i hos meg, og sånn blir det nok helt til det faktisk er jul!

I helgen lagde jeg Julenissens slede. Den vil jeg ha med meg når jeg skal lese høyt fra boken min på biblioteket, og på boksigneringene jeg har avtalt hos de lokale bokhandlerne.

Utforming av ide....
Meiene er noen barneski fra min barndom. Lengden på dem ble justert ved hjelp av en sag, og jeg spikret noen klosser på for å "løfte" sleden opp fra bakken. Til slutt spraymalte jeg dette i gull.

Gamle ski resirkuleres
I sleden sitter Julenissen (som jeg strikket for noen år siden). Gavene han har med er - selvfølgelig - mange eksemplarer av "Julenissen og ønskelistene som forsvant".

Det begynner å ligne på julenissens slede
Jeg er ikke helt ferdig, men det begynner å nærme seg. Når jeg endelig finner dem har jeg to reinsdyr i strå som skal "trekke" sleden.

Helgen gikk jammen fort. Nå gleder jeg meg til å snart ta Julenissen og sleden med ut på tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...