mandag 5. mars 2012

Etablering av gode skriverutiner

Selv om jeg har som nyttårsforsett å skrive mer synes jeg at det kan være vanskelig å få det til innimellom alt det andre jeg også vil ha gjort, og jeg lurer på om det er fordi jeg ikke har etablert gode nok skriverutiner.


Jeg har derfor gjort meg opp noen tanker om hva gode skriverutiner kan være for meg:
  1. Jeg må sette av tid til å skrive, og overholde avtalene med meg selv (f.eks 15 minutter hver dag)
  2. Jeg må gjøre en grundigere jobb med planlegging/plotting, da går selve skrivingen lettere
  3. Jeg må sette tidsfrister, og overholde disse (f.eks skriveprosjektet skal gjennomføres på X antall uker/måneder)
  4. Jeg må ha delmål for hver skriveøkt (f.eks hvor mange ord jeg skal skrive på tiden jeg har satt av)
  5. Jeg må beholde troen på meg selv og skriveprosjektet mitt!
Det er i hvertfall en bra start på gode skriverutiner, tenker jeg. Tror ikke jeg gjør det mer avansert enn dette for øyeblikket - jeg skal jo også ha tid til mine barn, jobben, venner, lesing, husarbeid, osv..... :-)

Hvilke skriverutiner fungerer for deg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...