onsdag 14. mars 2012

Skriveskoler i Norge

I går blogget jeg om skrivekurs, og i dag har jeg funnet ut litt om skriveskoler. Selv er jeg utdannet siviløkonom og i full jobb, og ser ikke for meg at jeg kunne tatt meg et "friår" for å gå på skriveskole, selv om jeg gjerne kunne hatt lyst. Men for deg som liker å skrive, og ikke har tatt utdannelsen din enda, kan kanskje dette være aktuelt?

Høgskolen i Telemark kan man ta et 1-årig forfatterstudium. Det er 15 plasser, og inntak er på grunnlag av innsendte tekster.

Skrivekunstakademiet i Hordaland kan man ta et årsstudium i skapende skriving, i hovedsak lesing og skriving av poesi og prosa. Det er 12 plasser, og inntak er på grunnlag av innsendte tekster.

Universitetet i Tromsø kan man ta et 1-årig forfatterstudium fordelt på 9 helgesamlinger. Inntak er på grunnlag av innsendte tekster.

Aschehoug forfatterskole tilbyr ukentlige kurskvelder med tekstgjennomgang og forelesninger om aktuelle skjønnlitterære emner samt arbeid i grupper.

Det finnes også folkehøyskoler som har skrivelinje, blant annet:

Buskerud folkehøgskole
Danvik folkehøgskole
Nansenskolen
Åsane folkehøgskole

Litt av hvert å velge mellom her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...