tirsdag 21. august 2012

Høstklar

Det er kanskje ikke populært å si det for høyt, men jeg føler meg ganske klar for høsten nå. Jeg er veldig glad i sommeren, og har kost meg med sol og lyse dager i sommerukene vi har hatt, men jeg synes også at høsten har mye sjarme.

Når kveldene blir mørkere kan jeg med god samvittighet sitte inne og skrive og lese, mens vedkubbene knitrer i peisen. Om sommeren føler jeg ofte at jeg burde gjøre noe annet i stedet, som for eksempel luke i bedene, klippe plenen o.l. Da blir det ofte til at jeg lar skrivingen og lesingen ligge til jeg er ferdig med disse gjøremålene.....

Når det er høstmørkt, og kanskje litt regnvått i tillegg, er det (nesten) ingen utendørs gjøremål som "kaller" på meg, og jeg kan kose meg med å lese gode bøker, og skrive egne fortellinger.

Og med dette å se frem til, og nyinnkjøpt kakaopulver i kjøkkenskapet, går jeg høsten blidt i møte :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...