torsdag 29. mars 2012

Seksordsnoveller

Selv om skriving av seksordsnoveller, eller mikronoveller, har vært populært i flere år er det først nylig jeg har fått øynene opp for denne måten å skrive på. For ikke lenge siden fikk jeg meg en Twitter-konto, og ser at der er det mange som twitrer seksordsnoveller.

Her er noen eksempler (med Twitter-navn etter sitat):
  • Hun er forelsket. Han er gift. @FrokenYhr
  • Hennes hjerte: et skrubbsår. Han: plaster. @nynaiv
  • "Hold kjeft", skreik ekkoet krakilsk tilbake. @nottelitens
  • Hun orket ikke en gang til. @norwegianhero

Her er et knippe seksordsnoveller fra meg:
  • Jeg skribler litt til, tenkte hun. @skriblerinnen
  • Skriv gjerne en seksordsnovelle i kommentarfeltet! @skriblerinnen
  • Ha en fin kveld alle sammen! @skriblerinnen
  • Selv gikk jeg kveldstur på Ask. @skriblerinnen

Fra en kveldstur på Ask, mars 2012

1 kommentar:

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...