fredag 25. mai 2012

Den internasjonale håndkledagen

Håndkledagen feires hver 25. mai for å minnes forfatteren Douglas Adams, som døde brått i 2001. Fans bærer med seg håndkler hele dagen. Dette er en referanse til science fiction-komedien Haikerens guide til galaksen, skrevet av Adams.

Den populære bokserien er også blitt film, og her er er bilde fra filmen:

Foto: Laurie Sparham

Håndkledagen er ikke særlig utbredt i Norge, men er markert stort i mange andre land.

Dette er en artig måte å hedre Adams på. Jeg hiver meg på, og tar med meg et håndkle rundt omkring på min ferd i dag :-)

2 kommentarer:

  1. En herlig måte å markere en legendarisk forfatter på! Jeg kommer nok ikke til å gå rundt med håndkle, men jeg skal jaggu finne frem The Hitchikers guide og legge den klar på nattbordet...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...