søndag 13. mai 2012

Trenger du å le?

Vi vet at en god latter forlenger livet, og forhåpentligvis ler vi alle litt hver dag. Det er så mangt som får oss til å le; noe morsomt som blir sagt hjemme eller på jobben, noe artig vi leser i en bok, eller en vittig kommentar i et program på TV. Vi ler høyt sammen med andre, eller humrer for oss selv på bussen. Uansett kjennes det godt å le.

Men hva med de periodene der vi ikke føler for å dra på smilebåndet? De dagene der ting som vi vanligvis gapskratter av ikke engang får det til å rykke litt i munnviken? Det trenger ikke være noen spesiell grunn til at vi ikke er i perlehumør, det er nå en gang slik at de fleste av oss har både gode og dårlige dager.

For å sette fortgang i prosessen med å komme tilbake i vanlig godt humør har jeg funnet ut at det hjelper med litt egeninnsats. Jeg oppsøker gjerne min "personlige latterfremkaller" når jeg er trøtt og lei, og det ikke gjør nytten med hverken mennesker, bøker, eller TV.

Nettsiden Damn You Autocorrect deler morsomme tastetabber som gjøres av autokorrektfunksjonen på mobilen, og av og til får dette meg til å le så tårene triller. Her er noen eksempler:




Hva gjør du når du trenger å le?

2 kommentarer:

  1. Hehe, mine løsninger er ganske like som dine. Jeg har en egen mappe på pcn min full av morsomme bilder, men også noen nettsider jeg absolutt må besøke. En av mine nyeste favoritter er Texts from Dog, og en av mine gamle favoritter er Things We Like To See ett innslag på et britisk komi-program hvor komikere får en utfordring ("Unlikely things to read in the Bible", "Lines from the next Harry Potter book") som de som regel tar med glans! Absolutt verdt en sjekk!

    (Og forresten lo jeg høyt av begge eksemplene dine! Må sjekke ut den sida!)

    SvarSlett
  2. Takk for tips - jeg skal prøve de ut :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...