torsdag 24. mai 2012

Flott festspillåpning i Bergen!

I går var jeg så heldig å få med meg åpningen av Festspillene i Bergen. Siden jeg jobber i sentrum la jeg lunsjpausen min til samme tid som Kongen og Dronningens ankomst ved Den Blå Steinen, og fikk se og høre Kongekorpset, de flinke drilljentene, og Askøysangeren Marianne Juvik Sæbø da de fremførte "Nystemten".

På bildet er noen av "mine" drilljenter fra Erdal Skoles Musikkorps.

Foto: bt.no 2012

Tradisjonen tro fikk Kongen og Dronningen overrakt hver sin flotte blomsterbukett av årets utvalgte "Blomsterbarn".

Foto: bt.no 2012

Jeg har vært på åpningen av Festspillene mange ganger, men de siste årene har været vært slik det kanskje forventes av Bergen; vått og kaldt (og breiflabb overalt). Ventetiden før kongeparet har ankommet har da føltes laaaang, spesielt for barna i skolekorpsene som inngår i Kongekorpset.

I går, derimot, var det sydentilstander her på vestlandet, og jeg tror jammen at Bergen må ha vært den flotteste byen å være i for alle som ventet på noen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...