onsdag 9. mai 2012

Mer om filmtrailer for ny bokserie: Nattmannens datter

NorskeSerier og Cappelen Damm har offentliggjort informasjon om den nye bokserien de lanserer 11. juni: Nattmannens datter. Det er i filmtraileren for denne bokserien jeg har fått en liten rolle som skuespiller og statist.

Forfatteren heter May Lis Ruus, og handlingen i serien foregår i 1700-tallets Bergen.

Fra NorskeSeriers omtale: "Nattmannens datter er historien om de mange barneskjebnene på tugthuset i Bergen og om nattmenn, bøddelens hjelpere og byens renovatører – blottet for all ære.

Bergen, 1701: Lucie Tønnisdatter husker sin far, som ble ført bort av fremmede menn da hun var liten. Han sa at han alltid skulle ta vare på henne. Likevel må hun vokse opp blant andre fattige og foreldreløse barn på det fryktede Tugt- og manufakturhuset.

En natt sniker Lucie sniker seg ut på bosshaugen. Hun vil prøve å finne en bursdagsgave til lille Tilly. Lucie ser noe som glitrer - en ring! Men ringen sitter på en hånd, som tilhører en død kvinne. En ung kvinne Lucie kjente så altfor godt ...

Straffen for å bryte husorden er nådeløs; Lucie blir pisket og slått med stokk i alles påsyn. Midt under den brutale tuktingen bryter en stemme inn for å stanse det grusomme opptrinnet. Byens rakker: den forhatte nattmannen. Hvorfor vil han redde Lucie?"

Jeg gleder meg til å lese første bok! Uten å røpe noe mer av handlingen, her er et par bilder fra da traileren ble filmet:

Meg og forfatter May Lis Ruus (til høyre)

Meg og medskuespillere

Ikke lenge til traileren kommer!

2 kommentarer:

  1. Du var flink! Jeg er sikker på at det blir en flott scene.

    May Lis

    SvarSlett
  2. Artig å få være med på noe slikt, da! Ikke akkurat dagligdags, vil jeg tro. Skal bli artig å se traileren. Kanskje du får mersmak av skuespillerdebuten?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...