lørdag 14. april 2012

Første sommerdag!

"Den gangen man brukte primstav som kalender, ble 14. april regnet som første sommerdag, eller første dag i sommerhalvåret" (Wikipedia).

Det er jammen bra at vi i dagens kalender har fire årstider, og ikke bare sommer og vinter, for det høres ganske kjedelig ut å skulle hoppe over høst og vår med sine nydelige farger.


Selv om jeg har skiftet til sommerdekk på bilen kjennes det ikke ut som om sommeren er her med det første. Fremdeles er det vinterjakken og støvlettene jeg tar på meg når jeg skal på jobb om morgenen, sommerkjolen og småskoene har jeg ikke hentet frem enda.

Men....jeg kan være enig i at våren endelig er her nå, blant annet på bakgrunn av at snøen nå "bare" ligger på fjelltoppene, og at noen av naboene var ute med gressklipperen denne uken!

Om vi kaller det vår eller sommer, det er uansett deilig med lysere kvelder, og mildere temperaturer. Kjekt at det er noe så "lite" som skal til for å bedre humøret og følelsen av velvære, ikke sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...